
TCE największym rynkiem Lexusa w Europie. Wiodąca rola Polski
W pierwszym półroczu w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech sprzedano 9139 Lexusów. Wiodąca rola Polski ze sprzedażą na poziomie 6990 Lexusów
Zobacz więcej
Ponadczasowe piękno połączone z wyjątkowym designem nowego Lexusa ES F Sport zachwyca recenzentów, dziennikarzy i kierowców na całym świecie. Choć samochód nie jest jeszcze dostępny na europejskim rynku, to spokojnie można go mianować najbardziej oczekiwanym autem przełomu 2018 i 2019 roku.
Ponadczasowe piękno połączone z wyjątkowym designem nowego Lexusa ES F Sport zachwyca recenzentów, dziennikarzy i kierowców na całym świecie. Choć samochód nie jest jeszcze dostępny na europejskim rynku, to spokojnie można go mianować najbardziej oczekiwanym autem przełomu 2018 i 2019 roku.
Szczególnie wielki aplauz osiąga nowy design samochodu. Projektanci zadbali o każdy szczegół, a wygląd urzeka nawet największych malkontentów. Wnętrze jest nasycone ponadczasową klasą i elegancją. Bardzo szykowne jest wykończenie wewnętrznego panelu drzwi, które ma oddawać starą i uznaną tradycję japońskiej katany – samurajskiego miecza, który był wyjątkowo ostry, precyzyjny i niezwykle drapieżny.
Właśnie drzwi są głównym elementem olśniewającego Lexusa ES F Sport. Projektanci pragną, by ewolucja aut była tożsama z bogactwem tradycyjnego japońskiego rzemiosła, które wpisało się w kulturę Kraju Kwitnącej Wiśni. ES F Sport i jego niebanalne, skrzydlate drzwi nawiązuje do Hadori. To wypracowana przez stulecia technika polerowania. Dzięki niej tradycyjna japońska Katana zyskuje strukturę fal, które mienią się srebrzystymi odcieniami. To bardzo wyrafinowana sztuka, wymagająca wielkiej cierpliwości, precyzji i dziedziczonych cech takich jak wyobraźnia i kreatywność.
Stworzenie tak niebanalnego szycia drzwi wymagało wielkiego nakładu pracy. Inżynierowie i projektanci Lexusa podkreślają, że ES F Sport ma najmocniej uwydatniony sportowy charakter i wpasowanie w niego Katany będzie czymś naturalnym. By przygotować ostateczny projekt, twórcy musieli dobrze opanować i poznać historię 700 lat japońskiego rzemiosła twórczego.
W pierwszym półroczu w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech sprzedano 9139 Lexusów. Wiodąca rola Polski ze sprzedażą na poziomie 6990 Lexusów
Lexus, jako sponsor oraz oficjalny samochód 82. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji wspiera doskonałość i innowację
Od stycznia do czerwca 2025 roku zarejestrowano w Polsce 8122 Lexusy. To wzrost o 14,9% w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku.