Najnowsza generacja Lexusa ES, który pojawi się na europejskim rynku na początku przyszłego roku zostanie zaprezentowana przez… reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję. To pierwsza taka pozycja w historii, która świadczy o tym, że Lexus ES zapowiada się na samochód wyjątkowo inteligentny i przełomowy.
Do filmu prezentującego Lexusa EX powstał scenariusz, który powstał dzięki działaniu sztucznej inteligencji. To nie koniec - 60-sekundowy film „Driven by Intuition” nakręcił laureat Oscara Kevin Macdonald. Kooperacja SI i wybitnego filmowca pozwoliła na stworzenie dzieła, które podkreśla innowacyjność, nowoczesność i nowatorstwo całego Lexusa, w tym modelu ES. Premiera produkcji została zaplanowana na drugą część listopada.
Projekt reklamy bazuje na tych samych emocjach, co wcześniejsze dzieło Lexusa – słynna na całym świecie lewitująca „deskorolka” Lexus Hoverboard. Jej pokaz był krokiem milowym w prezentowaniu innowacyjności motoryzacji, który okazał się ogromnym sukcesem i odbił szerokim echem. Z „Driven by Intuition” z pewnością będzie tak samo. System SI poddał analizie wszystkie nagodzone reklamy dóbr luksusowych z ostatnich 15 lat, by wydobyć z nich najlepsze i najważniejsze dla odbiorcy fragmenty.
Cały scenariusz filmu wygenerowały mechanizmy sztucznej inteligencji. Stworzył je techniczny partner Lexusa czyli firma Visual Voice we współpracy z The&Partnership. Projektanci posługiwali się zestawem narzędzi AI i aplikacjami IBM Watson. Klamrą spiął wszystko Kevin Macdonald, reżyser filmów „Ostatni król Szkocji” i „Whitney”, nagrodzony Oscarem dla najlepszego filmu dokumentalnego za „One Day in September”.